U bent ook van harte welkom in onze winkel: Radio Elco - Laat 12-14 - 1811 EJ Alkmaar - T. 072 511 6123
Ga naar verlanglijst Verlanglijst

Winkelwagen

Je winkelwagen is momenteel leeg

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden van Radio Elco.

Betr. verkoop van goederen via de online winkel www.dynavox-audio.nl

 

1 Algemeen

(1) Voor de zakelijke relatie tussen dynavox-audio.nl vertegenwoordigd door algemeen directeur Roland Mors, Laat.12 – 1811EJ Alkmaar, Nederland,

ingeschreven in het handelsregister van de KvK te Alkmaar onder nummer: 67497888 BTW: NL002064235B77, (hierna "Verkoper") en de klant (hierna "de klant") voor de verkoop via online winkel www.dynavox-audio.nl (hierna "online winkel") onder de volgende voorwaarden en bepalingen. Afwijkende voorwaarden van de klant worden niet erkend, tenzij de verkoper akkoord gaat.

(2) Het gamma van producten in de online winkel van de verkoper is gericht op consumenten.

De klant is een consument in de zin van de wettelijke definitie, indien hij een natuurlijke persoon die een transactie komt voor doeleinden die meestal geen commerciële noch zijn zelfstandige beroepsactiviteit kan worden toegeschreven.

(3) Alle tussen de verkoper en de klant in verband met de contractafspraken met name voortvloeien uit deze voorwaarden, onze automatische bevestiging (zie. § 2 par. 2 van deze Algemene Voorwaarden) en onze orderbevestiging (zie. § 2. 3 van deze algemene voorwaarden) en ons contract bevestiging (zie. § 2 par. 4 van deze Algemene Voorwaarden).

 

2 Conclusie

(1) De klant kan kiezen uit het aanbod van de verkoper door het selecteren van de producten en deze via de "toevoegen aan winkelwagen" button in de winkelwagen te plaatsen.

Met de knop "te betalen", gaat de klant akkoord met de aangekochte producten.

Voor het uitvoeren van de bestelling, kan de klant de gegevens op elk moment wijzigen.

De verplichte toepassing kan echter alleen plaatsvinden door akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden.

(2) De verkoper stuurt de klant een automatische ontvangstbevestiging per e-mail aan, waarin de inhoud van de bestelling van de klant opnieuw wordt opgenomen, deze kan uitgeprint worden.

Deze automatische ontvangstbevestiging vormt geen aanvaarding van de aanvraag van de klant is, maar is alleen ter informatie dat uw bestelling is ontvangen.

(3) De presentatie van de producten in de online shop is geen juridisch bindend aanbod, maar een vrijblijvende online catalogus. Door te klikken op de knop "kopen" / "om te betalen" voert u een bindende bestelling in de winkelwagen. De bevestiging van de bestelling volgt direct na het versturen van de bestelling. Leveringen zullen vanuit het magazijn in Alkmaar worden verstuurd. Wij proberen altijd dat u de goederen binnen enkele dagen ontvangt.

De opdracht zal worden opgeslagen in overeenstemming met de bescherming van gegevens.

3 Product beschikbaarheid, en inkoop vanuit een ander land

(1) De verkoper heeft ten allen tijde het recht op deelleveringen, op voorwaarde dat dit redelijk is voor de klant. In dit geval betaald de verkoper voor de extra verzendkosten.

(2) Tenzij anders is overeengekomen, leveringen aan het adres opgegeven door de klant.

 

4 Prijzen, Verzendkosten

(1) Alle prijzen vermeld in de online winkel van de verkoper, zijn inclusief btw.

(2) De respectieve verzendkosten zijn voor de klant, alsmede het retour sturen van producten. Vanaf een orderwaarde a € 50,- bieden wij Franco levering.

Bij bestellingen onder € 50,- berekenen wij € 5,95 verzendkosten. Indien de levering in een envelop verstuurd kan worden berekenen wij het tarief wat gelijk is aan het gewicht.

 

5 betaling

(1) De klant kan betalen via Ideal, overschrijving, Billink achteraf of middels pin betaling in de winkel.

(2) De klant kan de informatie die is opgeslagen in zijn gebruikersaccount op elk moment wijzigen.


(3) De persoonsgegevens en/of bedrijfsgegevens die Dynavox-Audio.nl verschaft in het kader
van een bestelling waarbij achteraf betalen wordt gebruikt, worden door ons - dan wel door derden aan wie
de vorderingen gecedeerd (overgedragen) worden onder meer gebruikt voor:
a) risicoanalyses en kredietwaardigheidstoetsing ten einde overkreditering te voorkomen;
b) het op een correcte manier doen laten verlopen van de communicatie, administratie,
klantenrelatiebeheer, het factureren en het incasseren van de vorderingen welke uit de achteraf
betaaldienst voortvloeien;
c) de voorkoming, opsporing en bestrijding van fraude of onregelmatigheden;
d) Benaderen van consumenten voor (direct) marketingdoeleinden.

“Indien u voor achteraf betaling kiest, dient u binnen de gestelde betalingstermijn het bedrag te voldoen
aan Billink B.V. (hierna: “Billink”). Alle rechten uit hoofde van de vordering zijn immers door ons
overgedragen aan Billink, die de inning van de vordering zal verzorgen. Uw gegevens worden door of namens Billink getoetst en geregistreerd, deze gegevens kunnen onder meer worden gebruikt voor de incassering van openstaande vorderingen, marketingdoeleinden, dataverificatie en de toetsing van orders in de uitvoering van het acceptatiebeleid van bij Billink aangesloten organisaties en/of opdrachtgevers. Billink
behoudt zich het recht voor om het verzoek van de klant voor betalen op rekening te weigeren. De
gehanteerde betalingstermijn is een fatale termijn. Bij niet tijdige betaling is de klant dan ook zonder
ingebrekestelling in verzuim en is Billink gerechtigd vanaf de vervaldatum van de factuur maandelijks
wettelijke handelsrente (waarbij een gedeelte van een maand als hele maand wordt beschouwd) in rekening
te brengen. Billink is bovendien gerechtigd buitengerechtelijke incassokosten op grond van de wet bij de
klant in rekening te brengen. In geval van zakelijke klanten is Billink tevens gerechtigd herinnerings- en
aanmaningskosten bij de klant in rekening te brengen, onverminderd het recht van Billink om de
daadwerkelijk gemaakte kosten bij de klant in rekening te brengen indien deze het aldus berekende bedrag
te boven mochten gaan. Deze kosten bedragen minimaal 15% van de hoofdsom met een minimum van 40
euro voor consumenten en 75 euro voor bedrijven. Billink is tevens gerechtigd de vordering aan een derde
over te dragen. Hetgeen in het voorgaande met betrekking tot Billink is bepaald gaat in dat geval tevens
over op de derde aan wie de vordering is overgedragen.

Belgische klanten:
De niet betaling van de factuur op de vervaldatum leidt tot het opstarten van interne en externe
rappelprocedure. Van rechtswege en zonder ingebrekestelling zal per verstuurde interne rappel van Billink
een forfaitaire administratieve kost à € 12,50 in rekening gebracht worden. Van zodra Billink verplicht is de
vordering over te maken aan een gespecialiseerd invorderingsbureau, dit wegens blijvende wanbetaling,
wordt de vordering eveneens verhoogd met een forfaitair schadebeding, uit hoofde van niet-betaling, van
20% met een minimum van € 10 alsmede een verwijlsintrest a rato van 12 % per jaar, berekend op het
bedrag van de factuur vanaf de datum van verzending van de factuur. De kosten verbonden aan deze
overdracht van dossier alsmede de vergoeding voor de inning van de verschuldigde bedragen worden
forfaitair begroot op € 35,00 en blijven volledig ten uwe laste, dit onverminderd de hierboven beschreven
kosten voor interne rappels, forfaitair schadebeding en verwijlsintresten. De rechtbanken van het
gerechtelijk arrondissement Antwerpen zijn als enige bevoegd om geschillen betreffende de betaling of de
uitvoering van onze leveringen te beslechten.

https://www.billink.nl/app/uploads/2021/05/Gebruikersvoorwaarden-Billink_V11052021.pdf

6 Eigendomsvoorbehoud

(1) De geleverde goederen (gereserveerde goederen) blijven eigendom van de verkoper tot de volledige betaling is ontvangen. 

De verkoper heeft het recht om de gereserveerde goederen terug te nemen nadat de verkoper aan de klant een redelijke termijn voor de uitvoering heeft vastgesteld.

De kosten voor de terugkeer transportkosten door de klant gedragen.

Ook een annulering van de bestelling kan geschieden wanneer een product tijdelijk niet leverbaar is.

De door de verkoper onder eigendomsvoorbehoud geleverde goederen kunnen worden teruggevorderd door de verkoper. Bij een defect aan een apparaat zullen wij deze met grote zorg herstellen en/of omruilen. De kosten zijn voor de verkoper.

(2) De klant dient de goederen met zorg te behandelen.

(3) In het geval van inbeslagname van de goederen door een derde partij of andere ingrepen van derden, moet de klant verwijzen naar de verkoper en de klant moet het de verkoper melden, zodat de verkoper zijn eigendomsrechten kan uitvoeren.

7 Garantie

(1) De verkoper is aansprakelijk voor schade in overeenstemming met de geldende wettelijke bepalingen.

Voor klanten geldt de wettelijke garantie, m.u.v. buizen.

 

8 Aansprakelijkheid

(1) de vorderingen van de klant tot schadevergoeding zijn uitgesloten.

Dit sluit schadeclaims van de klant als gevolg van schade aan leven, lichaam, gezondheid of van de schending van essentiële contractuele verplichtingen, evenals aansprakelijkheid voor andere schade op basis van opzet of grove schuld van de verkoper.

 

9 Industriële Eigendomsrechten, auteursrechten

(1) Voor zover software wordt meegeleverd, verlenen wij de koper toestemming om de software die bij het product en de documentatie hoort in gebruik te nemen.

(2) De klant heeft niet het recht om kopieën van de software of de bijbehorende documentatie te maken, behalve voor het doel van eigen gebruik.

 (3) Alle andere nieuwe rechten op de software en de bijbehorende documentatie, waaronder kopieën blijven bij de respectievelijke eigenaars.

De klant heeft geen recht op sublicentie.

10 Herroepingsrecht

1. de klant heeft minimaal 14 dagen de tijd om de retour te melden.
2. na deze melding heeft de klant nog eens 14 dagen om het daadwerkelijk te
retourneren.
3. Na het aanmelden van het retour zullen wij het orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen terug te storten.


Klachten en geschillen:

“Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in
onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden
tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl ), deze zal gratis bemiddelen.
Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft
via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een
oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht
te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke
geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als
consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van
een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de
consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is
het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform
(http://ec.europa.eu/odr

 

11 Waardevermindering

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

 

12 Slotbepalingen

(1) Een overeenkomst tussen de verkoper en de klant. 

(2) Indien een bepaling van deze voorwaarden ongeldig wordt, blijven de overige bepalingen onverlet.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »